Senere ændringer til forskriften
Ændrer i/ophæver
Den fulde tekst

Læreplan for faget MARKEDSFØRING AF PRODUCENTVARER ved merkonomkursus


TIMETAL

30 timer

FORMÅL

Dette kursus har til formål at give en systematisk fremstilling af og en praktisk betonet indføring i de særlige vilkår og muligheder, der gælder for markedsføring af produktionsmidler.

  

  INDHOLD OG OMFANG                                  Vejledende timeta  

 l  

 1. Kortlægning og karakteristik af efterspørgsels-  

    og udbudsforhold for producentvarer, herunder  

    beskrivelse af indkøbsmotiver og beslutnings-  

    processer, afsætningskanaler, markedsseg-  

    menter og konkurrenceformer                             6  

 2. Gennemgang af behovsbaggrund, informations-  

    behov, informationskilder og analysemetoder  

    til brug ved markedskortlægninger, der kan  

    danne grundlag for markedsføringsbeslutninger           4  

 3. Orientering om prognosemetoder og konkreti-  

    sering af salgsmål til indarbejdelse i budget           2  

 4. Valg af markedsføringsstrategi og detailplan-  

    lægning af parameterindsatser, herunder  

    reklame og sales promotion                              2  

 5. Industrielle salgsorganisationer, herunder  

    fastlæggelse af afsætningskanaler og specielle  

    krav til personligt salgsarbejde og serviceind-  

    satser                                                  2  

 6. Hovedpunkter i en samlet markedsføringsplan  

    for producentvarer                                      2  

 7. Gruppearbejde med caseopgave vedr. udarbejdelse  

    af en samlet markedsføringsplan                        12  

                                                          ---  

                                                           30  

                                                          ---  

HJEMMEOPGAVER

Der stilles i alt 6 hjemmeopgaver, hver af et omfang som et halvt eksamensopgavesæt.

PRØVE

Prøven er skriftlig og varer 4 timer. Prøven skal bestå af mindst 2 af hinanden uafhængige opgaver.

SÆRLIGE ADGANGSBETINGELSER

Bestået prøve i begge markedsføringsfag eller fritagelse herfor.

Officielle noter

Ingen